اهمیت شبکه های اجتماعی از نظر گوگل
نوشته شده توسط : امیر

اهمیت شبکه های اجتماعی از نظر گوگل

امروزه شبکه های اجتماعی بخش عمده ای از فعالیت کاربران در فضای اینترنت را شامل می شود. منظور از این شبکه ها سرویس ها و سایت هایی می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا مطالب خود را بصورت عکس ، متن ، کلیپ و … منتشر کنند.

شبکه های اجتماعی دارای انواع مختلفی هستند که افراد با نصب اپلیکیشن های مربوط به هریک از آن شبکه ها می توانند با دوستان و افراد دیگر در تمام دنیا ارتباط برقرار کنند و لحظات خود را به اشتراک بگذارند.هریک از شبکه های اجتماعی به نوبه خود از اهمیت و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند که در حوزه های مختلفی ورود پیدا کرده اند.

 

اما این شبکه ها بر روی گوگل چه تاثیری دارند؟

سئو که به عنوان تکنیک های افزایش رتبه سایت شناخته می شود ، روش های مختلفی را شامل می شود که یکی از آن ها شبکه های مجازی می باشند.

سئوکاران بر این باورند که گوگل برای تعیین رتبه و مقام سایت ها ، مطالب اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی را نیز مورد توجه قرار می دهد. البته زمان زیادی از بررسی ها در این رابطه نمی گذرد. اولین بار ، اوایل 10 سال پیش بود که زمزمه های تاثیر سیگنال های شبکه اجتماعی بر رتبه بندی سایت ها به گوش خورد.

در آن زمان برخی متخصصین سئو به بررسی این موارد پرداخته شد. با این موضوع ، بحث جدیدی در روش های لینک سازی شروع شد و برای نخستین بار به سیگنال های شبکه اجتماعی توجه گردید. اما امروزه هیچ گمانی در تاثیر این سیگنال ها وجود ندارد. مطالب بسیاری در خصوص وابستگی این سیگنال ها به رتبه بندی وب سایت ها وجود دارد که به وضوح می توان به افزایش اهمیت آن در طی زمان پی برد.

گوگل این توانایی را دارد تا با جستجو در صفحات شبکه های اجتماعی ، اطلاعات آن را برداشت کرده و پس از تجزیه و تحلیل با الگوریتم های فراوان در رتبه بندی سایت ها تاثیر دهد.

 

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر گوگل به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

تاثیرات مستقیم عبارتند از:

تعداد لایک ها

– تعداد اشتراک گذاری

– تعداد فالوئرها

– تعداد محتواهایی که وبسایت منشن شده باشد.

 

شبکه ها تاثیرات غیر مستقیمی نیز دارند:

– افزایش لینک های ورودی در پی افزایش بازدید

– افزایش نظرات مثبت و رضایت کاربران

– افزایش نرخ بازدید و مدت زمان باقی ماندن کاربر در سایت (بانس ریت)

 

همچنین می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان بستر مناسبی برای معرفی سایت ها نام برد. محصولات و فعالیت های سایت را شرح داد و دیگران را با وبسایت خود ، آشنا کرد. ساخت صفحات به نام سایت و بارگذاری پست ها و مطالب مرتبط با آن نیز موجب افزایش بازدیدکنندگان خواهد شد.

می توان به این قضیه نگاه تخصصی تر نیز داشت. اگر یک صفحه از سایت دارای سیگنال های اجتماعی بالایی باشد ، به این معناست که مطالب آن توسط افراد متعددی به اشتراک گذاشته می شود. در واقع این کار سبب افزایش اعتبار صفحه و دامنه شده که هرچه اعتبار دامنه سایتی بیشتر باشد ، محتوای آن نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

بررسی تاثیر تک تک شبکه های اجتماعی

 

فیسبوک

این شبکه بزرگ ترین شبکه اجتماعی می باشد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته همواره نتایج اول موتورهای جستجو در آن از فعالیت بالایی برخوردار بوده اند و میزان تعامل در فیسبوک رابطه مستقیمی با نرخ کلیک سایت دارد.

 

توییتر

توییتر از پرسرعت ترین شبکه های اجتماعی می باشد و با توییت کردن مطالب می توانند نقش بسزایی در بهبود رتبه سایت در گوگل داشته باشند که البته این شبکه در کشور ما جنبه خبری  پیدا کرده است. یک نوشته مناسب در توییتر می تواند به وسیله میلیون ها نفر دیده شود.

 

گوگل پلاس

گرچه گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها دیرتر وارد این حوزه شده است اما از آنجایی که موسس این شبکه خود گوگل می باشد ، از اهمیت فوق العاده ای بهره مند است.

 

اینستاگرام

محبوب ترین شبکه نزد ایرانیان می باشد که با هشتگ گذاری مناسب می توان به سرعت در آن پیشرفت داشت.

 

لینکدین

این شبکه مرجع تخصصی در حوزه مشاغل و کسب و کار محسوب شده و افراد زیادی در آن فعالیت دارند که می توانید با معرفی سایت و محصولات خود به طور مستقیم در سئو سایت تاثیر گذار باشید.

منبع : https://zefa.ir/the-importance-of-social-networks-for-google/





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: