بک لینک خارجی و انواع آن
نوشته شده توسط : امیر

بک لینک خارجی و انواع آن

اگر لینکی از یک سایت بر روی یک سایت دیگر قرار بگبرد و به آن سایت اشاره ی مستقیم شود به آن بک لینک یا لینک خارجی گفته میشود.

 

لینک های خارجی و خروجی

اگر پیوندی از سایت دیگر به وسایت شما داده شود به آن لینک خارجی میگویند.

همچنین اگر شما پیوندی در مقاله ی سایت خود از یک سایت دیگر به عنوان منبع قرار دهید به آن لینک خروجی گفته میشود.

این دو روش هر دو به نوبه ی خود به سئو ی سایت شما کمک میکنند.لینک های خروجی یک امتیاز و اشاره از سایت شما به سایتی که به آن لیک داده اید محسوب میشود.این اشاره باعث میشود تا موتور های جستوجو محتوای سایت شما و همچنین محتوای سایتی که به آن لینک میشود را بهتر درک و بررسی کنند.

 

چرا لینک های خارجی اهمیت زیادی دارند

  • ارتباطات را برای راحتی کاربر افزایش میدهد
  • ارزش و اعبار وبسایت را بهبود میبخشد
  • میزان DA و PA را افزایش میدهد
  • کاربر را به کلیک تشویق میکند

 

رایج ترین روش ها برای لینک سازی خارجی کدامند

کیفیت محتوایی که شما تولید میکنید مهم ترین عامل برای دریافت لینک از سایت های دیگر است.اما روش های دیگری هم برای لینک سازی وجود دارند که عبارت اند از :

  • خرید رپورتاژ آگهی
  • خرید بک لینک متنی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ساخت پروفایل در سایت های معتبر
  • کامنت گذاری در سایت های مرتبط

 

انواع لینک های خارجی

  • NOFOLLOW
  • DIFOLLOW

 

پیوندهای NOFOLLOW و DOFOLLOW 

لینک های nofollow همان طور که از اسمشان پیداست به موتر های جستجو میگویند که این لینک را دنبال نکنید.اما لینک های dofollow قدرت این را دارند که موتور های جستجو را از وبسایت شما به صفحه ی هدف هدایت کنند.

اگر شما کاربران و مخاطبین خود را در مقاله یا هر بخش دیگری از سایت به سایت دیگر ارجاع دهید. به آن سایت قدرت و اعتبار بخشیده اید.به همین دلیل است که بسیاری از سایت ها لینک های خارجی خود را در حالت nofollow قرار میدهند. این کار را انجام میدهند تا به سایت های دیگر امتیاز داده نشود.

اما این روش زیاد مورد پسند گوگل نیست چرا که یک وبسایت خوب از اینکه در محتوای خود سایت های معتبر و مرجع را لینک کند ترسی ندارد.به طور کلی روند لینک سازی طبیعی به همین نحو است به شرطی که به صورت طبیعی ، محدود و مرتبط به منبع متبر باشد.در نتیجه باید به  dofollow یا nofollow لینک های خارجی خود دقت کنید.

 

از لینک های Nofollow در چه زمانی استفاده کنیم

لینک های Nofollow لینک های ارزشمندی هستند.به این خاطر که یک زنجیره بین سایت شما و منبعی که از ان لینک دریافت میکنید ایجاد میکند.همچنین شما باید در نظر داشته باشید که  لینک های Nofollow باید بخشی از لینک های خارجی شما باشند.یکی از جنبه های منفی Nofollow  این میباشد که هیچ گونه ارزش و اعتباری برای سایت شما فراهم نمیکند.بسیاری از سایت های مطرح خارجی که برای اکثر مردم به عنوان برند شناخته میشوند لینک های خروجی سایت خود را به صورت Nofollow قرار میدهند.زیرا همان طور که گفته شد این لینک ها هیچ ارزشی از نظر انتقال اعتبار ندارند.اما این لینک های نو فالو به نوبه ی خود ارزش هم دارند.چون این لینک ها بازدید های زیادی دارند و به مخاطبان و کاربران سایت لینک دهنده  ، امکان بازدید از سایت شمارا می دهدند و موجب شناخت بیشتر سایت و برند شما میشوند.

 

چرا باید از خاصیت Nofollow لینک ها استفاده کنیم

جلوگیری از به وجود آمدن اسپم در سایت : یکسری از افراد خطاکار و رقیب یا حتی ربات هستند که از طریق پیج هایی با بازدید بالا سعی میکنند برای خود بک لینک بسازند که این ویژه گی نوفالو بودن سبب میشود که از اعتبار سایت معتبر کم نشود.

لینک Nofollow در نظرات : اگر نظراتی که سایت شما دریافت میکند نا مرتبط به محتواهای وبسایتتان باشد؛ ممکن است که باعث به وجود امدن اسپم شود.  همچنین افراد زیادی هستند که که از طریق blog commenting قصد این را دارند که برای خود لینک خارجی بسازند . درنتیجه بهتراست که لینک خارجی بخش نظرات را نوفالو کنید.

بک لینک سازی طبیعی : شما برای طبیعی نشان دادن روند لینک سازی بهتر است از (nofollow) هم در تبلیغات خود استفاده کنید. چراکه این کار باعث گرفتن نتیجه ی بهتر در موتور های جستجو میشود.پس میتوان نتیجه گرفت که صرفا گرفتن اعتبار در لینک سازی کافی نیست. و باید از هر نوع لینکی به سایت خود ورودی داشته باشیم.

منبع : https://adspersian.ir/external-backlinks-and-its-types/





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: